• Weetjes

Vernieuwd infopunt voor Toerisme Kortrijk

Weetjes |

De sluiting van Kortrijk 1302 en de werken voor de vernieuwde Groeningeabdij zorgden ervoor dat Toerisme Kortrijk moest uitkijken naar een nieuwe tijdelijke locatie. Voor alle toeristische info uit de streek kan je voortaan terecht in het vernieuwde infopunt van het Begijnhof. Daar krijg je van zowel professionele krachten als vrijwilligers de beste tips voor een bezoek aan onze stad en het Begijnhof.

In het interieur vind je de vier elementen terug uit het nieuwe logo van de stad. Elk element staat voor een verhaallijn waar Kortrijk de komende jaren wil op inzetten en laat de bezoeker op een interactieve manier al kennismaken met de stad. De interpretatie van deze verhaallijnen werd overgelaten aan vier Kortrijkse makers.

👉 Arne Desmet (FRACTALL): shopping
Kortrijk is traditioneel een echte shoppingstad. Een urban city hub die ook durft vernieuwen. Zo staat binnenkort de opfrissing van het winkelwandelgebied op de planning.

👉 Xavier Truant: gastronomie
De komende jaren wil Kortrijk zich verder profileren als een culinaire hotspot met weerklank over de grenzen. Historische plekken krijgen dankzij innovatieve ingrepen hun grandeur van weleer terug.

👉 Siel Verhanneman: creativiteit
Kortrijk is UNESCO Creative City sinds 2017. De thuisbasis van o.a. Biënnale Interieur, de kunsttriënale Paradise, Memento Woordfestival, Next, enz. Maar ook de stad die zich engageert om Culturele Hoofdstad te worden in 2030.

👉 Moonmonster: gaming
Met DAE heeft Kortrijk de beste game-opleiding ter wereld. Een ongekend potentieel waar de stad de komende jaren verder zal op inzetten. Denk maar aan het festival Unwrap.

Het toeristisch onthaal en het belevingscentrum van het Begijnhof zijn dagelijks open van 10u tot 17u.

📍 Begijnhofstraat 2