Veel gestelde vragen

Waarover gaat uw vraag?

Meest gezochte vragen

  • Hoe maak ik een profiel aan?

    Je kan een profiel aanmaken op drie verschillende manieren Registreren via Google Selecteer het account waarmee je jouw profiel wil aanmaken en stel een adres in. Na het accepteren van de voorwaarden en het privacybeleid kan je jouw profiel aanmaken. Registreren via Facebook Bevestig het Facebookprofiel waarmee je wil registreren en voltooi de verdere stappen. Je zal nu kunnen inloggen via Facebook.  Manueel Registreren Ga in het navigatiemenu naar “Profiel”. Klik onderaan op “Nog geen profiel?”. Vul je voornaam, achternaam, e-mailadres en gewenst wachtwoord in en klik door naar stap 2. Selecteer en bevestig je adres. Accepteer de voorwaarden en het privacybeleid. Bevestig je account door op “Profiel aanmaken” te drukken.
  • Ik kan niet inloggen met Google, wat nu?

    Als je jouw account manueel of via Facebook hebt aangemaakt, dan kan je niet inloggen via Google. Log je altijd in op dezelfde manier.
  • Kan ik registreren met mijn Apple ID?

    Nee, dat kan niet.
  • Ik kan niet inloggen met Facebook, wat nu?

    Als je jouw account manueel of via Google hebt aangemaakt, dan kan je niet inloggen via Facebook. Log je altijd in op dezelfde manier.
  • Waarom moet ik mijn adres instellen bij het registreren?

    We streven ernaar om onze berichten zo relevant mogelijk te houden voor onze gebruikers. Daarom vragen we dat je een adres instelt. Op die manier tonen we jou berichten op basis van wat er zich dicht bij jou in de buurt afspeelt.
  • Kan ik meerdere profielen aanmaken?

    Er kan slechts één persoonlijk account worden aangemaakt per e-mailadres. Je kan wel meerdere organisaties aanmaken met één account.
  • Hoe stel ik mijn adres in?

    Bij het aanmaken van een profiel vragen wij om een adres in te stellen. Dat adres kan je steeds wijzigen onder “profiel” bij “persoonlijke gegevens”.
  • Hoe kan ik mijn profiel verwijderen?

    Je kan jouw profiel definitief verwijderen bij “profiel”. Klik door op “persoonlijke gegevens” en vervolgens op “Je account afsluiten”.
  • Hoe log ik in?

    Je kan inloggen onder “Profiel” in het navigatiemenu.
  • Blijf ik ingelogd als ik de app sluit?

    Ja, je bent niet automatisch afgemeld bij het sluiten van de app. Om je af te melden klik je rechts vanboven op “afmelden” onder “profiel”.
  • Hoe kan ik me afmelden?

    Om je af te melden klik je rechts vanboven op “afmelden” onder “profiel”.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Ga naar het inlogscherm en klik op “wachtwoord vergeten?”. Vul het e-mailadres in waarmee je jouw account hebt geregistreerd. Je zal een uitnodiging tot het resetten van je wachtwoord krijgen in je mailbox.
  • Hoe maak ik een bericht?

    Klik in het navigatiemenu op “Nieuw bericht”. Hier kan je verschillende soorten berichten maken als gebruiker of als organisatie. Kies een categorie, stel een titel in, schrijf je bericht en selecteer eventueel een foto. Vul waar nodig de verplichte velden in en klik op “opslaan”. Druk op “Bericht publiceren” om te bevestigen dat je jouw bericht wil plaatsen.
  • Welke soorten berichten kan ik posten?

    Je kan verschillende soorten berichten plaatsen. Kies of je wil plaatsen met je persoonlijk account of als organisatie. Je kan een bericht plaatsen onder volgende categorieën:  
    • Evenement
    • Nieuwtjes
    • Foto
    • Zoekertje
  • Ik kan mijn bericht niet publiceren, wat nu?

    Controleer of je de vereiste velden (juist) hebt ingevuld. De verplichte velden die niet correct of niet ingevuld zijn staan in het rood aangeduid.
  • Hoe kies ik mijn locatie bij een bericht?

    Druk op het veld “locatie”. Er komt een kaart tevoorschijn met een locatiepin. Versleep de kaart tot de pin op het juiste adres staat en klik op het vinkje om te bevestigen.
  • Kan ik mijn bericht na publicatie nog aanpassen of verwijderen?

    Nee, het is niet mogelijk om een bericht na publicatie te wijzigen of verwijderen.
  • Waar kan ik mijn eigen berichten zien?

    Om je eigen berichten te zien ga je naar “Profiel” in het navigatiemenu. Druk daarna op “Je profiel bekijken”. Hier zie je een overzicht van jouw gepubliceerde artikels. In je nieuwsoverzicht kan je jouw berichten ook bekijken onder “Mijn posts”.
  • Waar verschijnen mijn berichten?

    Jouw berichten worden gezien door mensen die in jouw buurt wonen en mensen die jou volgen.
  • Wie kan mijn berichten zien?

    Mensen die je volgen en mensen die in je buurt wonen.
  • Waarom zie ik bepaalde berichten in home?

    Je ziet berichten op basis van locatie en op basis van wie je volgt. Evenementen die doorgaan in jouw buurt zullen op je feed verschijnen. Ook de berichten van profielen die je volgt zullen op je feed verschijnen.
  • Hoe verwissel ik van stad?

    Ga in het navigatiemenu naar “Home”. Bovenaan staat de stad aangeduid over welke de berichten in de feed gaan. Klik op de stad en scroll om de stad aan te duiden van dewelke je berichten wil zien.
  • Kan ik berichten van andere steden zien?

    Ga in het navigatiemenu naar “Home”. Bovenaan staat de stad aangeduid over welke de berichten in de feed gaan. Klik op de stad en scroll om de stad aan te duiden van dewelke je berichten wil zien.
  • Kan ik evenementen in andere steden zien?

    Dat kan. Om berichten van andere steden te zien klik je bovenaan bij “Home” op de aangeduide stad. Daar kan je van stad wisselen om evenementen van andere steden te zien.
  • Kan ik filteren op evenementen?

    Naast de titel “Evenementen” klik je op “Filters toepassen”. Deselecteer de categorieën die je niet meer wil betrekken in je selectie en klik op “Filters toepassen” om je selectie te bevestigen. Je kan de filters steeds wijzigen.
  • Kan ik filteren op immo?

    Klik naast de titel “Immo” op “Filters toepassen”. Deselecteer de categorieën die je niet meer wil betrekken in je selectie. Druk op “Filters toepassen” om je selectie te bevestigen.
  • Hoe kan ik de berichten van een gebruiker zien?

    Om de berichten van een profiel dat je volgt te zien ga je in het navigatiemenu naar “Profiel”. Druk op “Gebruikers en organisaties”. Hier zie je een overzicht van de profielen die jij volgt. Selecteer het profiel van dewelke je berichten wil zien om het overzicht van hun gepubliceerde artikels te bekijken.   Ben je aan het scrollen bij Home en wil je daar alle berichten van een gebruiker zien? Klik dan door op hun profielfoto onderaan het bericht en dan beland je op hun profiel.
  • Kan ik een bericht delen?

    Je kan een bericht delen door te drukken op “Delen” onder elke contentkaart.
  • Waar kan ik een bericht delen?

    Je kan een bericht delen in het nieuwsoverzicht via “Home” of in het artikel zelf.
  • Kan ik een foto opslaan?

    Nee, je kan geen foto’s downloaden die werden gebruikt in berichten. Je kan de foto wel op volledig scherm bekijken en hiervan een screenshot nemen met je toestel.
  • Ik kan een foto niet volledig zien, wat nu?

    Klik in het artikel op de foto. De foto zal nu worden uitvergroot tot de ware grootte van de afbeelding.
  • Kan ik een folder opslaan?

     Je kan een folder opslaan door het bericht op te slaan. Het bericht vind je terug onder ‘favorieten’.
  • Ik zie geen berichten over mijn dorp/gemeente, wat nu?

    Indien je geen berichten ziet over zaken in jouw buurt, dan is dat omdat we geen berichten rond jouw adres hebben gevonden. De berichten die je ziet zijn de eerste berichten die zich het dichtst bij jouw adres afspelen.
  • Ik zie berichten over een stad waar ik niet woon, wat nu?

    Controleer of je jouw adres juist hebt ingesteld. Dat kan onder “Persoonlijke gegevens” in het navigatiemenu onder “Profiel”. Controleer ook of de juiste stad geselecteerd hebt onder “Home”. Refresh je scherm indien nodig.
  • Hoe voeg ik berichten toe aan mijn favorieten?

    Je kan een bericht toevoegen aan je favorieten door het icoontje met onderschrift “opslaan” aan te vinken in het overzicht of in het artikel zelf.
  • Hoe verwijder ik berichten van mijn favorieten?

    Ga naar “Favorieten” in het navigatiemenu. Sleep het artikel dat je wil verwijderen uit je favorieten naar links. Het bericht zal niet meer tussen je favorieten staan.
  • Hoe verander ik mijn adres?

    Om je adres te wijzigen ga je in het navigatiemenu naar “Profiel”. Ga door naar “Persoonlijke gegevens”. Naast het veld onder “Je adres” druk je op “wijzigen”. Selecteer een adres uit de lijst of geef een ander adres in. Bevestig door op “Adres wijzigen” te drukken. Druk op “opslaan” rechts vanboven.
  • Kan ik mijn naam veranderen?

    Om je naam te wijzigen ga je in het navigatiemenu naar “Profiel”. Ga door naar “Persoonlijke gegevens”.  Wijzig de velden voornaam en/of achternaam. Druk rechts vanboven op “opslaan”.
  • Kan ik mijn geboortedatum veranderen?

    Om je geboortedatum te wijzigen ga je in het navigatiemenu naar “Profiel”. Ga door naar “Persoonlijke gegevens”. Druk op het veld onder “Je verjaardag” en selecteer je geboortedatum. Druk op “Ok” om te bevestigen. Druk op “opslaan” rechts vanboven.
  • Kan ik mijn e-mailadres veranderen?

    Om je e-mailadres te wijzigen ga je in het navigatiemenu naar “Profiel”. Ga door naar “Persoonlijke gegevens”. Druk op het veld onder “Je e-mailadres” en geef het juiste e-mailadres in. Druk op “opslaan” rechts vanboven.
  • Kan ik mijn geslacht veranderen?

    Om je geslacht te wijzigen ga je in het navigatiemenu naar “Profiel”. Ga door naar “Persoonlijke gegevens”. Selecteer een van de opties onder “Ik ben een”. Druk op “opslaan” rechts vanboven.
  • Hoe stel ik een nieuw wachtwoord in?

    Om een nieuw wachtwoord in te stellen ga je in het navigatiemenu naar “Profiel”. Ga door naar “Persoonlijke gegevens”. Geef het nieuwe gewenste wachtwoord in onder “Je nieuw wachtwoord”. Herhaal het nieuw wachtwoord in het veld onder “Herhaal je nieuw wachtwoord”. Druk rechts vanboven op “opslaan”.
  • Hoe stel ik een profielfoto in?

    Om een profielfoto in te stellen ga je in het navigatiemenu naar “Profiel”. Ga door naar “Persoonlijke gegevens”.  Druk naast je avatar op “Nieuwe afbeelding uploaden”. Neem een nieuwe afbeelding of selecteer de gewenste afbeelding. Druk rechts vanboven op “opslaan”.
  • Hoe kan ik mijn profiel bekijken?

    Om je profiel te bekijken ga je in het navigatiemenu naar “Profiel”. Druk onder je user name op “Je profiel bekijken”. Hier krijg je een overzicht van jouw profiel.
  • Wie kan mijn profiel bekijken?

    Gebruikers die jouw profiel volgen of die jouw berichten zien verschijnen in hun feed kunnen jouw profiel bekijken. Ook gebruikers waarvan je een bericht leuk vindt of opslaat, krijgen jouw profiel te zien via een melding.
  • Wat zien mensen op mijn profiel?

    Mensen die jouw profiel bekijken kunnen volgende gegevens zien:  
    • Jouw aantal gepubliceerde artikels
    • Jouw aantal volgers
    • Sinds wanneer je lid bent van Mijn Stad
    • Jouw verjaardag
    • Een overzicht van jouw gepubliceerde artikels
  • Hoe zet ik meldingen aan?

    Als je ingelogd bent, kan je bij ‘profiel’ meldingen voor e-mailnotificaties en appmeldingen aan- en afzetten. Hiervoor druk je gewoon op de schakelaar. Opslaan hoeft niet.
  • Hoe zet ik meldingen uit?

    Als je ingelogd bent, kan je bij ‘profiel’ meldingen voor e-mailnotificaties en appmeldingen aan- en afzetten. Hiervoor druk je gewoon op de schakelaar. Opslaan hoeft niet.
  • Kan ik kiezen welke meldingen ik ontvang?

    Je kan kiezen of je al dan niet e-mailnotificaties of appmeldingen ontvangt. Binnen deze opties kan je geen verdere specifieke keuze maken.
  • Krijg ik ook meldingen als de app niet geopend is?

    E-mailnotificaties en appmeldingen worden ook verstuurd als de app niet geopend is.
  • Hoe kan ik een gebruiker of organisatie volgen?

    Om een organisatie of gebruiker te volgen druk je op de avatar van de gebruiker. Onder de profielgegevens druk je op “volgen”.
  • Hoe kan ik een gebruiker of organisatie ontvolgen?

    Ga naar het overzicht “Gebruikers en organisaties” onder “Profiel”. Druk op het rode icoontje naast het profiel dat je wil ontvolgen. De gebruiker of organisatie in kwestie zal uit jouw lijst van gevolgde gebruikers en organisaties verdwijnen.
  • Waar zie ik berichten van gebruikers of organisaties die ik volg?

    Berichten van gebruikers en organisaties die je volgt verschijnen in jouw nieuwsoverzicht onder “Gluren naar de buren”.
  • Waar vind ik de algemene voorwaarden en het privacybeleid?

    Om het privacybeleid te raadplegen druk je in het navigatiemenu op “Profiel”. Onder “Ondersteuning” druk je op “Algemene voorwaarden en privacy”. Je zal dan worden doorverwezen naar het beleid.
  • Waar kan ik afmelden voor de nieuwsbrief?

    Als je ingelogd bent, kan je bij ‘profiel’ meldingen voor e-mailnotificaties en appmeldingen aan- en afzetten. Hiervoor druk je gewoon op de schakelaar. Opslaan hoeft niet. Een tweede manier om je af te melden voor de nieuwsbrief is bij het ontvangen van de nieuwsbrief helemaal onderaan te zoeken naar de zin “Als je geen communicatie meer wil ontvangen, kan je je hier uitschrijven.” Als je op ‘hier’ klikt, kan je jou ook uitschrijven voor de nieuwsbrief.
  • Kan ik kiezen welke mails ik ontvang?

    Je kan kiezen of je al dan niet e-mailnotificaties of appmeldingen ontvangt. Binnen deze opties kan je geen verdere specifieke keuze maken.
  • Hoe maak ik een bedrijfsprofiel aan?

    Als je bent ingelogd als gebruiker kan je een organisatie aanmaken onder “Gebruikers en organisaties” bij “Profiel”. Klik op “Mijn Organisaties” en druk daarna op “Maak een organisatie aan”. Vul de velden in en klik op “opslaan” rechts bovenaan.
  • Hoe kan ik het adres van mijn bedrijfsprofiel wijzigen?

    Ga naar Profiel > Gebruikers en organisaties > Mijn organisaties. Selecteer het groen icoontje naast de organisatie van dewelke je het adres wil aanpassen. Wijzig het veld onder “Het adres van de organisatie”. Klik rechts vanboven op opslaan.
  • Welk formaat moet de link naar mijn website zijn?

    Het formaat van de website is bij voorkeur een URL die begint met https://
  • Ik heb geen website, wat nu?

    Indien je geen website hebt, kan je ook de URL van de Facebookpagina van jouw organisatie ingeven.
  • Wat als er geen geschikte omschrijving is voor mijn organisatie of zaak bij het aanmaken van mijn bedrijfsprofiel?

    In dat geval raden we je aan om “andere” te selecteren en onder “Wat meer over de organisatie” duidelijk te maken wat jouw organisatie precies doet.
  • Het lukt niet om een profielfoto in te stellen voor mijn vereniging of zaak, wat nu?

    Houd er rekening mee dat de profielfoto moet voldoen aan de minimumgrootte 300x300 px.